Cel konsultacji: Nadmierne wypadanie włosów / łysienie

Nadmierne wypadanie włosów może dotyczyć zarówno kobiet, jak i mężczyzn. W każdym przypadku działają jednak inne czynniki wyzwalające ten problem. Codziennie tracimy średnio ok. 100 włosów, które aktualnie są w fazie spoczynku. Po wypadnięciu włosa w jego miejscu wyrasta nowy. Okresowo w sezonach jesiennym lub wiosennym możemy zauważyć więcej wypadających włosów, jednak ten problem z łatwością usuniemy za pomocą odpowiedniej suplementacji. Dopóki ilość wypadających włosów mieści się w normie, a nasze włosy nie tracą na gęstości nie ma powodów do obaw. Do nadmiernego wypadania włosów przyczyniają się:

• mechaniczne uszkodzenie włosów
  • urazy termiczne i promieniowanie jonizujące
  • substancje toksyczne
  • leki przeciwdrgawkowe i terapie hormonalne
  • choroby zakaźne (kiła), choroby układowe, choroby skóry owłosionej
  • uwarunkowania genetyczne
  • zatrucie organizmu rtęcią lub arsenem
Nadmierne wypadanie włosów / łysienie

Problem łysienia najczęściej uwarunkowany jest genetycznie i hormonalnie. W większości przypadków jest to łysienie androgenowe. U mężczyzn problem łysienia jest efektem nadwrażliwości organizmu na pochodną testosteronu – dihydrotestosteron. Proces ten rozpoczyna się od cofania się linii włosów na czole. Pojawia się tzw. wysokie czoło oraz typowe zakola, które z czasem się powiększają. Ponadto włosy ulegają przerzedzeniu na czubku głowy i powstaje łysina.

W przypadku kobiet łysienie androgenowe ma podłoże genetyczne. Występuje z powodu nadwrażliwości mieszków włosowych na androgeny. Cierpi na nią do 60% kobiet. Łysienie pojawia się na skutek nadmiernej reakcji mieszków na wysokie stężenie androgenów we krwi. U kobiet przyczyną wypadania włosów bywa także nadreaktywność enzymu 5 alfa-reduktazy, która powoduje miniaturyzację mieszków włosowych. W efekcie dochodzi do skrócenia fazy wzrostu włosa. Włosy stają się cienkie i szybko wypadają, a nowe wyrastają znacznie wolniej.

Obecnie proces łysienia jest możliwy do zatrzymania lub spowolnienia za pomocą następujących terapii: Mezoterapia igłowa:

• peptydowa terapia włosów (Dr Cyj Hair Filler)
  • Dermaheal HL
  • Mesohyal ™ meso-hair power (Mesohyal ™ NCTC 109 + Mesohyal ™ BIOTYNA)

Każdy zabieg trwa ok. 20-40 minut. Po zabiegu pacjent może natychmiast wrócić do swoich obowiązków. Protokół zabiegowy i zalecane metody lecznicze są uzależnione od stopnia zaawansowania procesu chorobowego.

W celu uzyskania pełnych efektów estetycznych, rekomenduje się wykonanie od 4 do 6 zabiegów w serii, z częstotliwością jeden zabieg co 2 tygodnie. Zabieg z reguły nie wymaga znieczulenia, choć w naszym gabinecie stosujemy miejscowe chłodzenia, które zmniejszają dyskomfort.